Lading Zekeren Vrachtwagen  thumbnail

Lading Zekeren Vrachtwagen

Published Mar 11, 25
9 min read
[=headercontent] Speelgoed Vrachtwagen Bruder [/headercontent]

Zij werken alle kanten op. De heer Omtzigt heeft gelijk als hij zegt dat je van tevoren weet dat die 280 miljoen niet wordt gehaald. Ik popel ook weleens om gedragseffecten mee te nemen, terwijl dat niet kan. Ik ga een voorbeeld geven. Aan de 5 miljard lastenverlichting op arbeid zit ook een gedragseffect.

Mensen nemen een baan. Zij zijn dan minder afhankelijk van uitkeringen en betalen daarvoor in de plaats belasting. Er zijn dan natuurlijk gigantische gedragseffecten te verwachten, die wij hadden kunnen inboeken - gekantelde vrachtwagen vandaag. Maar ja, dan moet het kabinet zich aan precies dezelfde regeltjes houden, ook als dat niet goed uitkomt. We kunnen dat dan niet inboeken, omdat het niet tot de raambare gedragseffecten behoort

De : De heer Groot en de heer Van Dijck willen een interruptie plegen. Elke woordvoerder krijgt één interruptie in twee etappes. De heer (PVV): Het valt mij op dat de Staatssecretaris zegt: we hebben 280 miljoen ex ante geraamd en we weten van tevoren al dat we dat niet halen, omdat daarin geen gedragseffecten zijn meegenomen.

Staatssecretaris : Ik was net bij dit deel van mijn betoog aangekomen (batterij vrachtwagen). Het is voor mensen rond de tafel – ik hoor daar van ganser harte bij – niet altijd bevredigend hoe we dat doen. Ik wil niet meteen beloven dat het beter kan, maar ik heb daarover op eigen verantwoording een passage in de Miljoenennota beloofd

Uitschuifbare Bumper Vrachtwagen

Laat ik het even op mezelf betrekken. Daar werd uitgelegd hoe het zat en waarom het zo zat, maar uiteindelijk wil je natuurlijk een groter instrumentarium om al in het ex-antegetal zo veel mogelijk raambare gedragseffecten mee te nemen. De Minister van Financiën heeft tijdens de Algemene Financiële Beschouwingen gezegd dat het in de rede ligt dat de Studiegroep Begrotingsruimte hier nog eens even stevig naar kijkt.

Daar zit een onafhankelijkheid in en dat is ook niet zo gek. Nu de Minister van Financiën dit evenwel zo gezegd heeft, hebben wij vermoedelijk nog nadere overwegingen van de Studiegroep Begrotingsruimte te verwachten - tomtom vrachtwagen. Ik denk dat velen hier rond de tafel hopen dat wij een instrumentarium vinden dat ervoor zorgt dat het ex-antegetal dichter bij het ex-postgetal komt

Hier aan tafel durft niemand te ontkennen dat er gedragseffecten zijn, ik niet en de leden ook niet. Dit zou dus eigenlijk beter moeten, maar we gaan zien of dat haalbaar is (breedtelamp vrachtwagen). De Studiegroep Begrotingsruimte moet op een nette manier vertellen wat er wel en niet kan, want daar wortelt veel van de onrust en de onvrede

Dat bedrag werd niet gehaald. Nu komen wij tot de conclusie dat het een domme maatregel was, maar de Staatssecretaris houdt er stoïcijns aan vast en gaat een en ander nog eens onderzoeken met de Studiegroep Begrotingsruime, terwijl er, as we speak, gewoon pompstationshouders omvallen en mensen in de grensstreek hun baan verliezen.

Dockx Vrachtwagen Huren

Wij zouden willen – daar zijn wij het geheel over eens met elkaar – dat er een belangrijker deel van de gedragseffecten in de raming kan worden meegenomen (boordcomputer vrachtwagen). Dat is in ieders belang, maar de term wishful thinking werp ik verre van mij. Over het politieke oordeel dat de heer Van Dijck hierover uitspreekt, hebben wij, denk ik, al zes of zeven keer van gedachten gewisseld, waaronder drie keer plenair

De heer (PvdA): We hebben het over de ramingen. Het is mooi dat de Studiegroep Begrotingsruimte daarnaar gaat kijken - vrachtwagen garage. Zou het Ministerie van Financiën hier echter niet zelf al mee aan de slag moeten? Ik begrijp dat bij een lastenverlichtingspakket van 5 miljard een toets van het CPB op, in dit geval, inverdieneffecten afdoende is



Als je het evenwel over specifieke belastingmaatregelen hebt, dan weet je dat die een groot effect kunnen hebben op een bepaalde sector. foto vrachtwagen. Moet je dan niet als regel al vooraf een schatting maken van de te verwachten gedragseffecten? Nu gebeurt dat nog niet, maar daar zou je toch wat vuistregels voor moeten ontwikkelen

Staatssecretaris : Zodra de Studiegroep Begrotingsruimte daar een verstandig advies over op tafel legt, is het Ministerie van Financiën aan zet. We moeten daar dan natuurlijk wel plausibele vuistregels voor ontwikkelen, maar dat zouden wij natuurlijk wel verdomd graag doen. Om even te laten zien hoe moeilijk het is, ga ik door met mijn betoog en kom ik op de oldtimers.

Eurovignet Vrachtwagen

Ik kom straks op de vraag of dat achteraf klopte, maar daar is een gedragseffect ingeboekt. Er is bij de oldtimers niet gedaan wat we gewoonlijk ex ante doen, namelijk het deltatarief maal het volume, waarbij er dus geen enkel gedragseffect wordt meegenomen - vrachtwagen zeep. Er is een weglek van een derde ingeraamd

Dat weten we nu ook. Toen hebben mensen echter naar beste weten en kunnen gedacht dat het weleens een weglek van een derde zou kunnen zijn. Dat hebben ze onderschat. Het is ook niet zo makkelijk. We hebben geen database van oldtimermaatregelen waarop we een regressieanalyse kunnen loslaten. Het ministerie heeft toentertijd een schatting gedaan en die was niet zo precies.

Daarna zijn daar nog dingen op in mindering gebracht: 17 miljoen voor de overgangsmaatregel en 16 miljoen voor de 40-plussers die werden vrijgesteld. Uiteindelijk moest er door deze maatregel in 2014, even over de vuist gerekend, 120 miljoen binnenkomen (bruder vrachtwagen met dieplader). Dat was ongeveer het getal dat we moesten hebben. Het lijkt nu tussen de 60 en 70 miljoen uit te komen

Dat neemt een schatting mee van de substitutie. Ik denk dat het departement daarvoor een minder mooie berekening heeft neergelegd dan Stichting Autobelangen; laat ik dat gewoon zeggen. We hebben daar uitgebreid over zitten puzzelen: hoe gaan we dit nou ramen? Ten eerste draai je een query. Ten tweede doe je een steekproef.

Maximaal Gewicht Vrachtwagen België

We hebben een team van mensen dat dit gewoonlijk doet. Een keer in de vier jaar hebben zij het heel druk, want dan hebben ze de Autobrief. Dat is een fenomenaal werkstuk waarvoor je ongeveer de hele wereld op autogebied doorrekent - ongeval met vrachtwagen vandaag. Het ontbrak ons simpelweg aan capaciteit. Toen heb ik gezegd: er zijn twee mogelijkheden, namelijk de Kamer nog langer laten wachten of een schatting maken op een andere manier

Dat had beter gemoeten. Ik denk dat ik het beter had kunnen uitstellen. Dat was dan wel een stevig uitstel geweest overigens, want dan waren we er nu nog steeds niet aan toegekomen - aldi vrachtwagen. Maar dat had ik beter kunnen doen. Ik heb groot respect voor de berekening van Stichting Autobelangen, die onbezoldigd en niet in dienst van het Rijk een berekening heeft gemaakt die beter is dan die van mijn departement die onder mijn verantwoordelijkheid is gemaakt



Op basis daarvan denk ik dus dat er 60 tot 70 miljoen uit komt. Een aantal dingen heeft Stichting Autobelangen niet kunnen ramen. Er zijn ook mensen die een leaseauto nemen of de auto op naam van hun partner zetten of wat je verder nog kunt verzinnen. Dat zijn echter kleinere effecten.

Overigens bevatte die een bandbreedte zo groot als een voetbalveld. vrachtwagen sloperij belgië. Iedereen mag aan zijn kant van de bandbreedte zitten. Als je echter zo'n grote bandbreedte laat zien en je hebt toch nog niet raak geschoten, dan mag je wel heel kritisch naar je eigen berekening kijken. Zo moet ik het gewoon even zeggen

Vrachtwagen Opleiding



Ik ben blij dat de Staatssecretaris zegt dat hij ook niet blij is met de ramingen; dat lijkt me een stap in de goede richting. Eerdere debatten over de accijnzen heb ik niet zelf als woordvoerder gedaan, maar ik heb ze wel met grote belangstelling gevolgd (Tweedehands vrachtwagens (alle Europse merken)). Toen was de Staatssecretaris nog van mening dat het zeer reële ramingen waren, was het allemaal prima en was er geen probleem

De Staatssecretaris verschuilt zich echter ook een beetje achter het feit dat de ramingen nu eenmaal zo zijn, dat we daarmee zitten en dat hij er niets aan kan doen. Maar het kabinet verwachtte 280 miljoen, er is een tegenvaller van 224 miljoen en er komt uiteindelijk maar 56 miljoen binnen.

Ik wil dat ook even benadrukken (contourverlichting vrachtwagen). Ik woon zelf 500 meter van het meest westelijke punt van Duitsland. Het buitenland is niet ver weg. Je verlaat de bebouwde kom in Nederland, rijdt de grens over en dan zit je meteen in de bebouwde kom in Duitsland. Dat is niet ver weg

De btw-gelden die wij daardoor mislopen, tellen wij niet eens mee. Ik ben ervan overtuigd dat je op een nettoverlies uitkomt voor de Nederlandse Staat, als je dat allemaal erbij zou tellen. Het kabinet ziet dit, want Staatssecretaris Wiebes kent die cijfers ook. Waarom doet de Staatssecretaris dan niet een apart onderzoekje naar dit geval? Dat had allang kunnen gebeuren.

Staatssecretaris : Nu krijg ik voor de tweede keer te horen welke uitspraken ik allemaal zou hebben gedaan. Ik herinner mij helemaal niets hiervan. Zou ik echt zo oenig zijn geweest om te zeggen dat de ex-anteraming zonder gedragseffecten van 280 miljoen ook een verstandige raming was voor de uiteindelijke uitkomst? Dat is toch te gek? Nee, dat heb ik natuurlijk niet gezegd.

Kleurplaat Vrachtwagen Scania

Dat is gewoon zo. Het ligt in de rede om te denken dat er in dit geval minder uitkomt. Hoeveel de raming onder motorkap van het CPB is geweest, moeten wij nog afwachten - vrachtwagen combinatie te koop. Dat is niet na te gaan. Maar ook daar is het mogelijkerwijs onder gekomen, omdat wel degelijk een aantal dingen een groot effect heeft gehad

Wie dat ontkent, is niet van deze wereld. Daar is de heer Van Helvert het, denk ik, met mij over eens. Ik denk dat het verkeerd is om te doen alsof gedragseffecten niet bestaan, maar ik denk dat het evenzeer verkeerd is – in eerdere debatten heb ik het balletje weleens teruggespeeld naar de heer Omtzigt – om te doen alsof alles aan gedragseffecten of grenseffecten ligt.

Maar laat ik nog even proberen om het oldtimerverhaal af te maken - afmetingen oplegger vrachtwagen. Als dat goed is, kom ik straks op de accijnzen. Dan weet ik zeker dat de heer Van Helvert niet tekortkomt, want bij dat onderwerp zijn er voldoende mogelijkheden om mij van alles en nog wat te vragen

Dat is een politieke inschatting. In het regeerakkoord was het milieu het hoofddoel. In de spreadsheets, zoals collega Blok het altijd zegt, was wel een opbrengst geraamd, maar in de tekst van het regeerakkoord is dit voornamelijk aan de milieueffecten gerelateerd. In het Belastingplan 2014 waarin de maatregel uiteindelijk wordt gepresenteerd, worden de luchtkwaliteit en de opbrengst genoemd als nevengeschikte doelen.

Navigation

Home

Latest Posts

Overladen Vrachtwagen Verantwoordelijkheid

Published Mar 11, 25
4 min read

Lading Zekeren Vrachtwagen

Published Mar 11, 25
9 min read

Auto-opkopervlaanderen.be

Published Feb 20, 25
10 min read